$200,000 to UN Office 0 183

Qatar donates $200,000 to UN Office for Humanitarian Partnerships

QNA

Geneva: The State of Qatar has donated $200,000 to the Office of the United Nations Assistant Secretary-General for Humanitarian Partnerships with the Middle East and Central Asia in Geneva.

The Assistant Secretary-General of the United Nations for Humanitarian Partnerships with the Middle East and Central Asia, H E Rashid Khalikov, thanked Qatar for this donation, and said that Qatar has been playing an active role in responding to humanitarian situations, adding that Qatar has been for many years a strategic partner of the United Nations.

The donation will help the Office in advancing effective and cooperative humanitarian action in the region to address the suffering of those in need. He also thanked the UN Secretary-General’s Humanitarian Envoy, Dr Ahmed Al Meraikhi, for his support and cooperation.

H E Ali Khalfan Al Mansouri, Permanent Representative of the State of Qatar to the United Nations Office, at Geneva and other international organisations in Switzerland, expressed Qatar’s appreciation for the efforts exerted by the Office and stressed Qatar’s keenness to continue joint work and cooperation with all UN bodies to promote international humanitarian action and support all that would alleviate human suffering.

قطر تتبرع بـ200 ألف دولار لمكتب أممي للشراكات الإنسانية بالشرق الأوسط وآسيا الوسطى

قدمت دولة قطر تبرعاً مالياً بمبلغ 200 ألف دولار أمريكي لمكتب الأمين العام المساعد للأمم المتحدة للشراكات الإنسانية مع الشرق الأوسط وآسيا الوسطى في جنيف.

وبهذه المناسبة، عبّر سعادة السيد رشيد خاليكوف، الأمين العام المساعد للأمم المتحدة للشراكات الإنسانية مع الشرق الأوسط وآسيا الوسطى عن شكره لدولة قطر على هذا التبرع، وقال: “أتقدم بخالص الشكر لدولة قطر على هذه المساهمة السخية، حيث دأبت قطر على الاضطلاع بدور نشط في الاستجابة للحالات الإنسانية، كما تُعتبر قطر منذ سنوات عديدة شريكاً استراتيجياً للأمم المتحدة”.

وأكد سعادته أن هذا التبرع سيساعد المكتب في دعم العمل الإنساني الفعال والتعاوني في المنطقة للتصدي لمعاناة المحتاجين، كما أعرب عن شكره لسعادة الدكتور أحمد المريخي، مبعوث الأمين العام للأمم المتحدة للشؤون الإنسانية على دعمه وتعاونه.

من جهته، أعرب سعادة السيد علي خلفان المنصوري، المندوب الدائم لدولة قطر لدى مكتب الأمم المتحدة بجنيف والمنظمات الدولية الأخرى في سويسرا، عن تقدير دولة قطر للجهود الحثيثة التي يقوم بها المكتب، مؤكداً حرص الدولة على مواصلة العمل المشترك والتعاون مع كافة أجهزة الأمم المتحدة وهيئاتها، والارتقاء بالعمل الإنساني الدولي، ودعم كل ما من شأنه أن يخفف من المعاناة الإنسانية.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *